Wednesday, April 6, 2011

Embrace the Night

Utgitt: 2008
Forlag: Penguin Books Ltd
Genre: Urban Fantasy
Forfatter: Karen Chance
Originaltittel: Embrace The Night
Språk: Engelsk 


Bokomslaget:


Recently named the world's chief clairvoyant, Cassandra Palmer still has a thorn in her side. As long as Cassie and a certain master vampire - the sizzling-hot Mircea - are magically bound to each other, her life will never be her own. The spell that binds them can only be broken with an incantation found in the Codex Merlini, an ancient grimoire. The Codex's location has been lost in the present day, so Cassie will have to seek it out in the only place it can still be found - the past. But Cassie soon realizes the Codex has been lost for a reason. The book is rumored to contain dangerous spells, and retrieving it may help Cassie to deal with Mircea, but it could also endanger the world.


Min mening:


*Dette er bok nummer 3 i Cassandra Palmer serien, jeg burde kanskje ha skrevet om de 2 første bøkene før jeg skriver en anmeldelse på nummer 3, men pytt sann*


Veldig enkelt, JEG DIGGER disse bøkene! Historien fra bok nummer 1 til 3 liker jeg kjempe godt, men nå skal det sies at jeg er en sucker for hele vampyr-greiene. Det som er flott i disse bøkene er det at vampyrene er annerledes enn den vanlige sterio-typen som blir fremstilt ellers -Sånn er det egentlig i de fleste vampyr bøkene nå fortiden, men jeg synes dette er en av de beste "forandringene"! Forfatteren er også veldig flink til og påpeke detaljer om er viktige i alle bøkene, så man slipper å glemme noe, eller det å finne frem en tidligere bok for å få en påminnelse. Karakterene liker jeg også.. Jeg har virkelig forelsket meg i Cassandra og Billy -Billy er spøkelset til Cassandra. Bøkene er ikke kompliserte og de er veldig lettleste. Kjempe god underholdning synes jeg da. Så anbefaler serien lett til de som liker denne typen bøker, mulig at de som ikke liker denne sjangeren også vil like bøkene.

No comments: